להתניע כשמשהו תקוע / יעל טומשין

תמונה: gratisography


אני אמנם לא מבינה הרבה בתיקון תקלות ברכב, ובכל זאת נראה לי שהפתרון למצבים של תקיעות ברכב ובחיים, יושב על מנגנון דומה. כשהרכב תקוע, ברור לכולנו שיש שם איזה חלק חיוני לתפקוד שלו שיש בו תקלה, ועד שלא נזהה בדיוק מה החלק שיש בו תקלה, הרכב לא יזוז. נכון?
 
גם במכונה האנושית זה ככה, הדרך להתחיל לנוע היא לזהות במדויק את המקום הפנימי שתקוע.
קורה לפעמים שיש משהו שמעסיק אותנו - דילמה או קונפליקט - המחשבות מסתובבות סביב הנושא, הראש עסוק בניתוחים מכל הכיוונים האפשריים; והתחושה היא של מבוי סתום. נראה שהכול ברור וידוע, ועדיין לא רואים פתרון. זה מרגיש תקוע, רוצים להניע שם משהו, ומשום מה לא מצליחים.
 
אם נקשיב למחשבות שלנו, נשמע שחלק גדול שם הם ממשפחת ה"למה...?": למה זה כ"כ מציק לי? למה אני לא מצליחה להתנהל אחרת? למה זה לא עובד?
לא סתם המוח לוקח אותנו לכיוון הזה. זיהוי ה"למה" הוא באמת הדרך שתביא אותנו לאפשרות לבחור התנהלות אפקטיבית. אז אם אנחנו יודעים לשאול את השאלה הנכונה, למה אנחנו לא מצליחים להתניע את המכונה? אולי כי ניסוח של השאלה לא לגמרי מדויק.
ה"למה" שיביא אותנו להתניע, הוא "למה" שמזהה מה הצורך האנושי העמוק שמפעיל אותנו להרגיש ולהתנהל בסיטואציה המסוימת באופן מסוים. והעניין הוא שאנחנו לא מיומנים בלנסות לזהות את הצרכים האנושיים שלנו.
מעולם לא לימדו אותנו להכיר את הצרכים האנושים שמאפיינים אותנו ומשותפים לכולנו, בוודאי שלא לחפש אותם.
התרגלנו לנסות למצוא את הפתרון בפעולה חיצונית, מבלי שאנחנו מזהים את המקור הפנימי לפעולה הזו. וכאן שורש התקיעות.
 
אפשר לראות בתחושת התקיעות סימן פנימי לעצמנו, שיש לנו איזה צורך שמאוד מאוד חשוב לנו, שמנסה כרגע להתמלא, והוא לא ירפה את האחיזה שלו מאתנו, עד שלפחות נכיר בו, ונתן לו מקום.

הדרך לזהות את הצורך, היא לזהות את הרגשות שהסיטואציה - הקונפליקט או הדילמה - מעלים בנו, ודרך העולם הרגשי, לזהות את הצורך הפנימי החשוב בתוכנו שמבקש להתמלא. 
 
דרך זו שאני עובדת בה, היא דרך כמעט טכנית, לעשות את תהליך רגשי עמוק של זיהוי הצורך. הדרך מתאימה מאוד לאנשים רציונליים שלא בהכרח מתחברים למדיטציות, ומחפשים דרך התמודדות לוגית. אז אם משהו מזה מדבר אליכם, או מסקרן אתכם אתם מוזמנים לפנות אלי וללמוד דרך פרקטית ליישום, להתניע כשמשהו תקוע.


על מחברת הפוסט
 
יעל טומשין , בת 45, נשואה ואמא לארבעה ילדים בגילאי 4.5 ועד 19. פעילה עסקית בעיר חולון.
עורכת דין, מגשרת ומאמנת אימון רגשי לנשים רציונאליות. 
עוסקת בתהליכים אישיים ובינאישיים בדרך של התקשורת המקרבת מזה כעשר שנים.לומדת מתרגלת, ומלווה תהליכים של הכרות עצמית והתפתחות אישית.
יעל משלבת בשיטת האימון והליווי הרגשי שלה כלים אימוניים משיטות שונות ומגוונות, אותם צברה במהלך למעלה מעשר השנים האחרונות.


תגובות

רשומות פופולריות