"אליעזר" - מרכז הצעירים החדש של חולון

צילום: טל קירשנבאום

תארו לכם, שיש לכם רעיון אדיר לשינוי מקצועי כי נמאס לכם להיות שכירים. תפסתם אומץ, פתחתם עסק מאולתר מהבית, אתם עדיין לא מאורגנים על משרד. הכל עוד בחיתולים. גם אני שם, יש לי עסק בחיתולים, אני כותבת תוכן מהבית. כלומר מהמטבח, מהסלון, בין הארוחות, בין ההסעות, בלי סדר. הלוואי שהייתי מאלו שיודעות לשים גבולות בין הבית לעסק החדש. שמגדירות שעות עבודה ואומרות לילדים שלא מפריעים לאמא. אבל זה הרצוי, ולא המצוי. בכלל לא.


צילום: טל קירשנבאום
עכשיו דמיינו לעצמכם שיש מקום קרוב לבית שלכם. יש בו חללי עבודה מרווחים, חדר ישיבות, קפה, אנשים כמוכם, עיצוב מטריף, מעין "האב" כמו בשאר מדינות העולם המערבי. אני הפסקתי לדמיין. עיריית חולון ומחלקת הצעירים שבה דאגו ליזמים צעירים והקימו את "אליעזר". כמי שמבלה את רוב השבוע שלה בפגישות ובעבודה בבתי קפה במקום בסלון הדירה, אני עדיין בשוק מזה שאני יכולה לגשת למקום מסודר, ללא תשלום, להתקבל בסבר פנים יפות, לעבוד בחלל ממוזג ולהרגיש הכי נוח על זה שלא הזמנתי משהו לאכול. לפעמים אני מוציאה בבתי קפה כל כך הרבה כסף, רק כדי שתהיה לי הזכות לשבת ולעבוד.
צילום: טל קירשנבאום
השבוע, ב – 19/9 בערב, נגזר הסרט על ידי מנכל"ית העירייה חנה הרצמן וראש העיר מוטי ששון. במופע אינטימי המשלב שיחה בין חברים שרו ונזכרו בנוסטלגיה חולונית הזמרים והיוצרים פיטר רוט וטל שגב. צעירי העיר הגיעו להנות מהמוסיקה, החברה, הכיבוד המשובח והשתייה. הם הצטלמו, קיבלו מתנה ונשארו לפטפט על הגג כשברקע מוסיקה. תקשיבו, חולון על המפה.
צילום: יסמין כהן

צילום: יסמין כהן

הבניין ברחוב אליעזר בן יהודה 18 הוא בניין הספרייה המיתולוגי ששופץ והושקע והחלל בו מעוצב בצורה נפלאה וידידותית. קומות 1-3 הוקדשו לספרייה שנפתחה מחדש וקומות 4-5 מיועדים לפעילות של "אליעזר".  בקומה הרביעית מצוי חלל עבודה מקסים ומזמין, חדר ישיבות וכיתת לימוד מאובזרת. בקומה החמישית יש גלריה וגג מטופח. תענוג.
צילום: טל קירשנבאום
הילה דרכלר, צילום: טל קירשנבאום
הילה דרכלר, מנהלת המקום, מספרת שהעירייה החליטה לשים דגש על טווחי הגילאים שלא טופלו מספיק עד היום: 18-35, למעשה דור ה – y. רבע מתושבי העיר הם בגילאים הללו. אותם צעירים בתפיסה החדשנית של העירייה מהווים את הכוח המניע של העיר ויזכו לשירותים ספציפיים בנושאי תרבות, פנאי, בילוי, תעסוקה, דיור, כישורי חיים, יזמות והשכלה על ידי מחלקת הצעירים.
הורים צעירים, אנשים בתחילת דרכם המקצועית, סטדנטים, יזמים טכנולוגים, חיילים משוחררים, מובילים חברתיים הם קהל היעד העיקרי של "אליעזר".

הבקרים של ימי שלישי מוקדשים לאמהות עצמאיות. יוזמה מבורכת של  תוכנית "אם לאם" (בקרוב פוסט שלם על התכנית אשר הוגה ומוציאה לפועל ליאת יגל גינת) לטובת אימהות בחולון בשיתוף עם מחלקת הצעירים. 

בנוסף לתכנים שיוצעו לצעירים מתוכננים ירידי תעסוקה, קורס התנהלות פיננסית, מפגשים מוסיקלים עם דגש על יוצרים מקומיים, סדרות של הרצאות להורים צעירים, ספיד דייטינג ויעוץ להשכלה ותעסוקה חינם. גם שבת מוסיקלית אחת לחודש שתתרחש במדיטק ושיתופי פעולה עם מקומות בילוי בעיר.
אני מתכוונת להפוך את המקום לחלל העבודה והפגישות שלי, וששש... אל תגלו לאף אחד שאני כבר בת 40.
לעדכונים על פעילות המקום כנסו לדף הפייסבוק של "אליעזר" ופה בבלוג "חולון הזדמנויות".


תגובות

  1. נשמע מזמין ביותר. איזה יופי שנתנו עדיפות לצעירים והקימו מקום לתפארת. בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. מאוד מזמין המקום אכן לתפארת העיר!

      מחק
  2. כל עוד לא יהיו פעילויות חברתיות בעלות תקשורת בן אישית המקום יהיה לא שונה מכל מקום אחר פאב או בימה או הופעה זה לא מה שיהפוך את המקום למיוחד

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אין יותר שמחה ממני לקבל את התגובה שלך. אני מקשיבה!

רשומות פופולריות