הדס סבבה - תנועה לגיל הרך






הדס פלג היא מדריכת תנועה לגיל הרך, מדריכת ליווי התפתחותי בתנועה ומפעילה בתנועה בימי הולדת.

מה השירותים שאת מציעה? 
מדריכת תנועה לגיל הרך (גילאי 2 עד גן חובה) שזה בעיקר אומר שיעורי תנועה וספורט בגני ילדים.
התכנית השנתית של השיעורים שלי מחולקת ליחידות הוראה של גוף, מרחב וכוח ומשולבת עם החגים ועונות השנה.
 במסגרת מעונות יום, משפחתונים וגנים אני מעבירה שיעורים של תרגילים להכנת כישורים תנועתיים בסיסיים לתינוקות, אני עושה להם תרגילים לשיפור ולשכלול התפקוד המוטורי בהתאם לשלבי ההתפתחות התנועתית של תינוקות.
בגיל 35 התחלתי לחפש ולבדוק עם עצמי מהי השאיפה שלי מבחינת הקריירה. לא ידעתי אם אני רוצה לעבוד שוב בביטוח, או בכלל במשרד, רציתי עבודה דינאמית, והאמנתי שאמצא אבל לא היה לי מושג מה הכיוון. דבר אחד היה ברור. אני הולכת עם הלב.
יום אחד בעת חיפוש משמים של עבודה, צדו עיני מודעה שבה היה כתוב "דרושות מדריכות תנועה לגיל הרך, עדיפות עם תעודה". גיגלתי "מדריכת תנועה לגיל הרך - לימודים", ורגע אחרי כבר ידעתי !! זו היתה פשוט ידיעה ברגע אחד. כמו סוג של הארה. ממש כמו להתאהב.
ההורים מרוצים לראות את ילדיהם מחייכים ולשמוע מהם חוויות חדשות ומהנות.
הגננת מרוצה ממדריכת תנועה שהילדים אוהבים, מדריכת תנועה שהילדים שואלים "מתי היא כבר תגיע ?"
מדריכת תנועה מרוצה כשהילדים שמחים לקראתה ומשתפים עמה פעולה בכייף במהלך השיעור.
במהלך  השיעורים אני מאפשרת לילדים למקסם את יכולותיהם, אני משתדלת להפתיע ולרתק על ידי התנסויות רבות ומגוונות, באמצעות גישה יצירתית. אני דוגלת בהעצמה של כל ילד בפני עצמו ושל כל הילדים כקבוצה. אני אוהבת ילדים ומוצאת בהם השראה בכל פעם מחדש.
בתחילת השנה אנחנו "מטיילים" בסביבה הקרובה (מתחילה בסיפור על העיר בה הם גרים) ובהמשך "מסתובבים" בכל הארץ.

- פעילות גופנית מעלה לילדים את הביטחון העצמי, משפרת את מצב הרוח, את האנרגיה, ואת איכות השנה, מחזקת את מערכת הלב ומונעת ניוון שרירים.
הילדים צריכים לעשות פעילות גופנית כלשהי שאותה הם אוהבים ואליה הם מתחברים. לא משנה איזה.
אם נשלח את הילדים  לפעילות גופנית שהם לא נהנים ממנה אז שיתוף הפעולה לא יהיה מקסימלי. לכן הילד צריך לבחור פעילות ספורטיבית כלשהי שאהובה עליו. אפשר לשנות מדי פעם את הפעילות הגופנית כדי למנוע שעמום.
- אני ממליצה על פעילות גופנית משותפת של ההורים עם הילדים, או פעילות משפחתית.
צעידות יומיות, ריצות, משחקי כדור, רכיבה על אופניים, או פעילות בגני השעשועים ובמתקני הכושר בפארק.
פעילות גופנית משותפת מהנה תדרבן אתכם ואת הילדים להמשיך ולפעול.
אפשר לקחת את הילדים בחופשה לצעדות או לתחרויות ניווט למיניהן. גם פעילות גופנית, גם אתגר וגם הכרת מקומות חדשים בארץ.
- הביאו אתכם לפארק אביזרים שונים שאיתם ניתן לעשות ספורט. הפתיעו את הילדים כל פעם במשהו חדש.
צלחת מעופפת, בקבוקים או פחיות שאיתם תוכלו לשחק באולינג, חבל קפיצה.
לא תאמיני כמה משחקים חדשים תוכלו להיחשף דרך הילדים משיעורי התנועה בגן.
-מדריכת ליווי התפתחותי בתנועה (לידה עד שנתיים)

כל השיעורים והסדנאות שלי מלווים במגוון גדול של אביזרים ובהעשרה מוסיקלית.

איך הגעת לתחום ההפעלה לגיל הרך?

מיד אחרי הצבא התחלתי לעבוד בתחום הביטוח. בשנה האחרונה לעבודתי בביטוח, הרגשתי שעמום ושגרה בעבודה. למרות זאת ניסיתי להשתפר ולהתפתח

מה עומד לנגד עינייך כשאת מפעילה ילדים?

אני רואה בעבודתי סוג של שליחות והגשמת יעוד. אני מאמינה ששיעור תנועה מצוין הוא שיעור בו כולם מרוצים. הילדים, ההורים, הגננת ומדריכת התנועה. ילדים מרוצים כאשר טוב להם. כאשר גורמים להם להרגיש טוב. הם אוהבים לצחוק ולשמוח. הם אוהבים פעילויות ומשחקים מוכרים ונעימים, ואוהבים להכיר, ללמוד ולחוות חוויות חדשות.

לדעתי פעילות גופנית צריכה להיות חלק נעים משגרת החיים שלנו. כשנהנים משיעור תנועה ומפעילות גופנית מגוונת בגיל הרך, יש סיכוי גבוה שהילדים יהפכו למבוגרים אוהבי פעילות גופנית, בריאים ומאושרים. שיעורי תנועה טובים יכינו את הילדים לאהוב שיעורי חינוך גופני בבית הספר. 


לאחרונה הדס הכניסה גם את אהבתה לטיולים בארץ לשיעורים שלה. בכל שיעור היא מספרת להם בקצרה על מקום כלשהו בארץ ובשיעור הם "יוצאים לטייל" באותו אתר.
השיעורים נותנים ערך מוסף ומעשירים את הילדים מבחינת ידע, מוסיקה, התנועה, הספורט, היכולות והביטחון העצמי שלהם.

טיפים להורים בנושא של תנועה וספורט לילדים :

- שאלו את ילדכם על משחקים שהם מכירים.


גננות המעוניינות בשיעור הדגמה והורים הרוצים פרטים על ימי הולדת מוזמנים להיכנס לדף:   הדס סבבה מדריכת תנועה לגיל הרך

תגובות

רשומות פופולריות